Naše mateřská škola vychází z Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a z teorie o rozmanitých inteligencích H. Gardnera
Charakteristika vzdělávacího programu – program naší školy nese název „Spolu poznáváme svět“, protože je vytvořen na základě dětských prožitků, fantazie, potřeb a zájmů v životě dítěte tak, jak postupně plyne. Život dítěte rozvíjíme, obohacujeme, kultivujeme, ale naší ambicí není jej měnit k obrazu nás dospělých. Vychází z Rámcového vzdělávacího programu, zahrnuje všechny oblasti a nabízí dětem blízká témata v rovině odpovídající jejich možnostem. Důležité je spojení společenské a přírodní roviny, které celý program prostupuje.
Mateřská škola pracuje s integrovanými tematickými bloky.
Při naší práci jde vždy o integrované vzdělávání hrou a činností řízenou i volnou, o životní situace, nahodilé okolnosti a vzdělávací příležitosti. Integrované tematické bloky (celky) jsou proto pouze popsány a zdůvodněny.
Konkrétní naplňování obsahem je ponecháno na učitelkách a jejich třídních programech, do kterých stanovují a zapracovávají dílčí cíle Školního vzdělávacího programu s povinným využíváním Obsahu ŠVP „Spolu poznáváme svět“
– plní průřezově cíle všech vzdělávacích oblastí
– vytvářejí tematické části rozvíjejí dílčí kompetence
– vyhýbají se případným rizikům
Dělení integrovaných vzdělávacích bloků přibližně odpovídá dvouměsíčním cyklům, vzájemně se doplňují a jsou vzájemně prostupné.
Plánování tematických částí učitelky provádějí v rámci jednoho Integrovaného bloku dopředu. Vždy lze tematické části doplnit o neočekávaná témata, která vyplynula ze života dětí, mateřské školy atd.
Jednotlivé tematické části učitelky plánují tak, aby na sebe logicky navazovaly, vzájemně se obohacovaly, rozvíjely. Délka jednotlivých tematických částí je různá, přibližně v rozmezí jednoho až dvou týdnů.
Po ukončení ITC (integrovaných tematických celků- bloků) provádějí evaluaci tak, jak je stanovena v příloze Evaluační systém ŠVP „Spolu poznáváme svět“.
Integrované tematické celky, jejich hlavní smysl, vzdělávací oblasti , okruhy činností a očekávané výstupy jsou součástí Vzdělávacího obsahu ŠVP „Spolu poznáváme svět“.
Režim dne v Mš:
6:15-8:30 Scházení dětí ve třídách, Spontánní činnosti
8:30 -Úklid třídy
8:45 - Dopolední svačina
9:00 - Řízenná činnost
10:00 - 11:30 - Pobyt venku
11:45 - Oběd
12:15- 14:00 - Odpočinek
14:00 - Odpolední svačina
14:15 - Volné hry ve třídách